Ambition

26 november 2009 § 2 kommentarer

Min ambition de senaste veckorna har varit att ha veckomatsedel, eller iallafall  halvvecko (mån-tors, på helgen gillar jag att inspireras). Ett problem med detta har jag insett är att jag får alldeles för mycket mat över om jag lagar mat varje dag. Sambon tar nästan aldrig lunchlåda med sig (han äter på sunkig arbetsplatsmatsal och betalar för det, smått oförklarligt när han har min (vår) fantastiska hemlagade mat att välja på, men grupptrycket är stort), och jag äter inte så stora lunchportioner. OCH jag är sämst på att laga lite mat, det blir alltid till ett helt kompani.

Som lök på laxen (varför är det ett negativt uttryck?!?)  är jag en känslomänniska vad gäller mat, och vill inte äta nåt jag ”inte är sugen på”. En lösning på detta är ju att göra som tina, på pickipicki.se som alltid har favoriträtter på sin veckomatsedel, smart! Nu prenumererar jag även på grönsaker från årstiderna, så det bidrar med lite inspiration och kräver diciplin, för slänga mat vill man ju inte.

Nästa vecka kanske jag lägger ut en veckomatsedel, så får jag lite press på mig att faktiskt förverkliga den! Denna vecka äter vi mest rester, hemlagad pizza från i söndags och oortodox moussaka från i förggår. Men middag idag måste vi ju ha? Jag tror jag lagar lite potatis och purjolökssoppa nu, det gillar jag!

Taggad: , , ,

§ 2 svar till Ambition

  • matochtjat skriver:

    Att de stackare som kommenterar får ett litet monster som avatar (bild) om de inte är wordpress-användare tycker jag är ganska gulligt =) Hoppas ingen blir stött över sitt monster (som slumpas fram på basis av emailadressen på något sätt, så man bör få samma varje gång)

  • ida skriver:

    åh! jag säger inte att älskar dig mer för att du matbloggar, men det gör jag. jag gillar även att få sitta med dig i samma båt – sambo+matlåda-båten. idag sa jag att han fick göra vad han ville med den, bara han tog med den. och när jag kom hem efter skoldagen, så stod den tomma lådan på diskbänken. mm, finvardan!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande AmbitionTjat om mat.

Meta

