Lucka 2

02 december 2009 § 1 kommentar

Idag finns i luckan en tidig start på julgodisbakandet, som min syster när hon var sisådär 10-12 år lagade titt som tätt bara för att äta upp hela rasket samma kväll. Måste kunna rekommenderas, för ingen är vackrare eller smartare än min syster!

Mjuk kola

100 g smör
2 dl socker
4 tsk kakao
4 msk mjöl
4 msk sirap
1 dl hackad mandel

Låt puttra i två minuter

Häll ut på baklåtspapper

Låt svalna, skär i bitar och slå in i smörpapper om du inte vill göra som syster.

Idag ska jag åka till IKEA, jag känner mig smart som åker när andra människor jobbar och går i skolan, hoppas ingen annan kommit på denna smarta idé.

Taggad: , , ,

§ Ett svar till Lucka 2

  • Johanna skriver:

    Men Hannah, jag har ju helt missat att du har en ny blogg! Kul att du också gör en julkalender 🙂 JAg började med det förra åter och inser att det är enda sättet för mig att blogga kontinuerligt, så det är en mkt bra grej! Tur att du har en massa goda recept, bra inspiration för mig som kommit av mig helt i detta med matlagande.. Kram kram

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Lucka 2Tjat om mat.

Meta

