Vårkänslor!

16 maj 2010 § 3 kommentarer

Igår var jag otroligt improduktiv hela dagen, borde ha pluggat men gjorde annat istället. Som att spendera en timme strosandes runt inne på ICA och känna efter vad jag var sugen på.

Jag var sugen på primörer, marinerade kronärtskockor, parmesan och vitt bröd.

Den, enligt C något spretiga, härliga blandningen.

Precis lagom kokta späda morötter, potatisar och sparrisar (okej, jag överkokade sparrisen men tanken var perfekt kokt). Två halvor färsk majskolv och en avokado, slungade med en gnutta smör och parmesanflagor. Över det hela ströddes hemodlad land cress, rucola och persilja från min köksfönsterodling: skördetider är härliga tider !

Som en eftertanke lade jag även till rimmade och stekta ryggfiléer av hoki som jag råkade passera i frysdisken till ett bra pris och med MSC-märke. I den lilla skålen bredvid står lite blandade Ridderheims-inläggningar, passade fint till primörerna i mitt tycke, men C tyckte att de var bättre var för sig.

Till detta drack vi den öl som var den första jag tyckte om: Hoegaarden! Kanske inte riktigt lika mycket favorit nu som när jag var 19, men läskande och god och full av doftminnen. (Lärde mig dricka öl när jag bodde i Belgien när jag var 19, gick även upp 10 kg, kanske inte bara pga ölen.)

Taggad:

§ 3 svar till Vårkänslor!

  • ida skriver:

    hej min kära! du har en hemskt trevlig blogg du. problemet är bara att jag blir sjukt sugen på allt du tipsar om. plötsligt duger nu inte bakpotatisarna som i skrivandets stund bakar sig i min ugn och inte heller tonfiskröran som snällt väntar utanför, det som för fem minuter sen kändes så väldigt lockande. nej, nu vill jag ha gubbröra, primörer och vahettere allergikakor för hela slanten. jag antar att jag får ta det imorgon istället. varma hälsningar härifrån! och ps: idag grillade vi pinnbröd i kvällssolen nere vid älven. i shorts! la dolce vita. ds.

  • Hanna skriver:

    plus i kanten för MSC-märkt firre!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Vårkänslor!Tjat om mat.

Meta

