Min bästa tapasrestaurang

03 juni 2010 § 2 kommentarer

På tapastemat i föregående inlägg vill jag inflika ett restaurangtips, de godaste tapas jag ätit (jag har aldrig varit i Spanien).

Mojo i Trondheim! Tapasbar på kvällen cum cocktailbar framåt natten.

När jag bodde i Trondheim en sommar var det hit vi gick varje gång vi hade något att fira, eller någon famijemedlem kom och hälsade på. Inte billigt, men var är det det i Norge?

Dessa tapas kommer jag ihåg därifrån och borde faktiskt börja försöka efterapa…

  • Rostade körsbärskvisttomater – så enkelt, så gott
  • Färsk kokt kronärtskocka där någon stackare suttit och dragit alla blad och radat upp dem på ett jättefat, serverades med någon typ av senapsdip. Kom in i eget majestät lite innan alla de andra tapasarna så man hade något att pilla med medan man väntade, är detta något vanligt på tapasställen elelr var det deras egen grej? Otroligt gott iallafall!
  • Fritert blekksprut, ja, bläckfiskringar alltså. Extremt spröda och absolut ingen gummikänsla, bara krisp.

Sådär, sannolikheten att någon av mina inte allt för många läsare ska till Trondheim i sommar är vl kanske inte så stor, men det är en trevlig stad som jag lätt kan rekommendera som turistmål, och så finns ju världens godaste tapas lite oväntat just där.

Taggad: , , ,

§ 2 svar till Min bästa tapasrestaurang

  • mamma skriver:

    Som en av de besökande där, kan jag bara bekräfta att så gott var det! Och så himla vackert i Trondheim. Tur man har barn som ger en orsak att resa! 🙂

  • Johanna skriver:

    Mmm.. Instämmer till fullo! Vilka goda middagar vi åt där! Jag minns nog mest, utöver dina rekommendationer, manchegon de hade som var gudomlig, samt det jättegoda vinet!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Min bästa tapasrestaurangTjat om mat.

Meta

