Jag vann!

21 november 2010 § 4 kommentarer

Tjoho!

Jag har vunnit andra pris i en tävling, ni minns den om fairtrade-bak? Lite pinsamt att det är en så groteskt ful mobilbild på receptet jag vann med, om det nu är någon som kommer hit och tittar på mitt andrapris-recept…

Dessutom måste jag ha varit lite otydlig, för de skriver att det är en smulpaj, och visserligen baseras den på en smuldeg, men jag tycker det är lite mer som en cookie, för jag serverar den såhär (i rutor alltså, för även denna bild var under all kritik):

Gå in på Skånska Skafferiet och titta på de andra, betydligt mer fotogena vinnarna!

Nu tycker i alla fall jag att utseendet inte spelar någon roll, för obscent god är den, så den tycker jag att ni ska baka! (Tredje gången denna kaka dyker upp på min blogg nu, ska komma med något nytt snart, det lovar jag).

Tänk även på att köpa rättvisemärkt ibland, jag har faktiskt sedan tävlingen och kampanjveckorna köpt både mer choklad och te som var rättvisemärkt, och bananer har jag länga valt enbart rättvisa. Man behöver ju inte gå över helt på en gång, men att byta ut en vara då och då kan göra stor skillnad om många gör det tror jag.

 

Taggad: , ,

§ 4 svar till Jag vann!

  • mamma skriver:

    Men grattis!!!!! Kul!
    Du glömde bara att berätta vad ditt andrapris bestod av! Det är jag nyfiken på! Och jag måste nog prova receptet nån vacker dag. Kram/mamma

    • matochtjat skriver:

      En låda med rättvisemärkta produkter som ska komma hem till mig med posten vilken dag som helst! Ja prova receptet, har man ingen cognac hemma blir det nog bra utan med, men inte riktigt lika…

  • M skriver:

    Grattis! Den där kakan (och du såklart!) förtjänar verkligen ett pris!

  • tina skriver:

    Hurra och grattis! Jag blir sugen på att prova din prisbelönta rättevisepaj(cookie). 🙂

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Jag vann!Tjat om mat.

Meta

