Brixham, Devon, England

28 augusti 2011 § 3 kommentarer

I brist på tid och inspiration att matblogga desto mer får det här bli en temporär reseblogg.

Jag befinner mig i England för att skriva mitt examensarbete, och håller precis på att acklimatisera mig.

Brixham är en av de största fiskehamnarna i England, men hittills har fisken jag ätit verkligen inte levererat; igår åt jag fish and chips som gjorde mig ledsen, och idag en krabbmacka som jag fick slänga halva för att den inte smakade gott. Hemma har jag lagat god men vardaglig vegetarisk mat, men hoppas på att få mer intressanta matrapporter någon gång snart.

Tills vidare bjuder jag på lite bilder från min milslånga promenad längs kusten idag.

Till sist en fråga, är detta odlade blåbär månntro? Tror ni man kan äta dem? De trasslar ihop sig med björnbärssnåren och bildar häckar längs kusten…

Taggad: , ,

§ 3 svar till Brixham, Devon, England

  • Hanna skriver:

    Spontant – inte blåbär. Kanske odon? Jag tycker själva växten ser för buskaktig ut och stammarna lite för vedartade? Men vad vet jag. odlade blåbär är iaf vita innuti, men det är kanske odon också är? Svårt!

  • matochtjat skriver:

    Nu vet jag att det är Slånbär – som man använder gör att göra Sloe Gin – så ska ge mig ut och plocka lite när jag har tid!

  • England skriver:

    Inte ska du bli ledsen över fish ‘n chips, det som är så gott!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Brixham, Devon, EnglandTjat om mat.

Meta

